Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, December 21, 2012

Crepe


Fenomena crepe.

Semua orang bercerita pasal crepe. Kesedapan crepe. Ke'tempting'an crepe. Di Facebook, ramai yang memuat naik gambar crepe. Durian crepe lah. Strawberry crepe lah. Mango crepe lah. Dan macam-macam jenis crepe yang lain. Ya! Memang nampak menarik. Dan aku terliur. Mujur dah bersalin. Eh!

Tapi sedih... Sampai sekarang aku masih tak pernah rasa kesedapan crepe tu yang sebenarnya.
Bersabarlah wahai nafsu.

En Zul pernah beli (mungkin) durian crepe dan bawa balik untuk dirasai kami laki bini. Malangnya... Bau crepe seakan-akan bau tempoyak. Aku tetap cuba untuk merasa. Tempoyak yang dibungkus cantik. Itu definisi aku mengenai durian crepe yang En Zul beli. Buang. Aku google info mengenai crepe. Rupa-rupanya kena sejukkan dan dimakan ketika sejuk. Kalau dibiarkan lama dalam suhu bilik, pasti akan bertukar kepada tempoyak. Hahaha~~

Aku nekad order dua bekas durian crepe dekat member yang betul-betul aku percaya (testimoni semua kata sedap). Nekad!
ps: Hanya mampu beli... Namanya nak buat memang tidak-lah. :)



No comments: