Monday, January 9, 2012

Kenapa Suka Berbelanja...


Tiba-tiba tertarik dengan status kawan-kawan di Facebook. Soal jawab dengan Ustaz Azhar Idrus.

Soalan: Kenapa wanita suka berbelanja..(isteri saya janji, sekali ni je-sekali ni je,tp beli jgk) 


Jawapan: Wanita mcm bdk2..suke membeli..contohnye bdk2, pantang tgk mainan terus je nk, padahal mainan dh byk kt umah..mcm juga wanita, padahal baju, kasut byk dlm almari yg xpkai lg..nk beli lg..wanita mmg suke tgk benda yg cantik..MEMANG TUGAS SUAMI CARI DUIT, ISTERI HABISKAN DUIT..kalau bukan isteri yg habiskan duit, siapa lg..kalau bkn isteri, siapa lg yg nk beli periuk, kuali, dll..SUAMI JGN MARAH..ISTERI BESAR JASANYA..tlg beranakkan anak, jaga anak2, tlg basuh bju kite, tlg masak, kemaskan umah, dll


Memang semua orang pun dah sedia maklum, tanggungjawab suami adalah memberi nafkah, tempat tinggal pada isteri dan keluarga. Tapi nafkah yang diberi tu bukanlah untuk para-para isteri ni dok perhabiskan sampai licin. Kalau tak kena gaya, botaklah kepala suami kamu. Cukup bulan, masing-masing tenung siling rumah. Semuanya perlu ada give and take.

Untuk aku sendiri, aku lagi suka guna duit sendiri untuk membeli belah barang yang aku sendiri guna. Baru ada feel nak berbelanja. Hahaha. Kalau guna duit en zool, seperti kurang sedikit feel berjimba tu. Rasa kesian tu agak menebal. Baik sungguh aku ni,kan? :)


No comments: