Thursday, May 31, 2012

Penyakit



Kenapa perlu ada penyakit iri hati? Penyakit iri hati tu pasti akan membawa ke penyakit sokseksoksek - 1 saham dah tentu dapat.

Jika bahan "umpatan" kita tu benar,maka jadilah ianya mengumpat - yg mana 1 saham lagi dah tentu dapat.
 Jika bahan "umpatan" kita tu tidak benar,maka jadilah ianya fitnah - 1 lagi saham kita kumpul.

Bukankah dosa memfitnah itu lagi besar dosanya dari membunuh.

Selidik la dahulu sebelum kamu nak mengadili orang lain. Jangan main ikut suka kamu nak buat assumption. Menuduh orang dengan membuta tuli tanpa tahu hujung pangkal.
Sekian!

Peringatan untuk diri sendiri juga.


2 comments:

~~ aifan ~~ said...

slalu nyer klu duduk di kalangan pompuan22...pasti ader benda22 gini...utk elak benda22 cam nie time kat opis, sila sediakan headfon...dgr jerr sokseksoksek tuh...terus sumbat jer telinga ngan headfon...hehehe..nasik k.ilah duduk dikalangan lelaki...asyik dgr crita pasal bola jerrr....hehehee..

Corat Coret Ain said...

Thank you for drop by k.ilah.
zaman sekarang ni dah tak kira laki perempuan lagi dah.Kadang-kadang lelaki lagi handal dari perempuan.Dah seri 1-1.
Tak cukup dengan face to face, dalam whatsapp, messaging,dsb semua boleh jadi.Zaman dunia tanpa sepadan-lah katakan.