Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, April 10, 2013

Sabar


Lama juga aku tinggalkan dunia aku yang satu ini. Ber-anak dua tidaklah semudah yang disangka. Dan disebabkan itu, aku sangat menyanjungi mak aku. Mengurus dan membesarkan enam orang anak yang kesemuanya "baik-baik" belaka apalagi dengan tuntutan kerjayanya sebagai seorang kakitangan kerajaan. Alhamdulillah, mak berjaya membesarkan kami dengan baik. Terima kasih mak!

Oh.. Makanya aku yang hanya ber-anak dua ni tak boleh mengomel lebih-lebih. Sedangkan yang ber-anak enam boleh lakukan apatah lagi yang hanya ber-anak dua. Yakin boleh. :)

"Sabar itu tak mudah tapi kerana sabar segalanya akan dipermudahkan. Sabar itu tak indah tapi kerana sabar dirimu nampak indah"

Aku tak pasti di mana aku baca petikan kata-kata ni. Mungkin di Facebook (read: ilmu bermanafaat). Semoga Allah beri kekuatan untuk terus beristiqamah.



2 comments:

~~ aifan ~~ said...

yang beranak 1 nie pun...aihhh....tabik spring kat ibu22 kita...

~~ aifan ~~ said...

yang beranak 1 nie pun...aihhhh....tabik spring kt ibu22 kita