Tuesday, December 6, 2011

[Hujung Minggu #2] Zoo Negara


Disebabkan hari Sabtu en zool kena kerja, beliau telah dikenakan denda oleh Omar *tapi aku yang lebih sebenarnya*. Kitorang (konon macam Omar dah pandai berkata-kata) ajak en zool jalan-jalan ke Zoo Negara, hari Ahad.

Macam kebiasaan, Omar akan bangun mendahului semua orang dalam rumah. Aku pun prepare nasi goreng sebagai bekalan ke Zoo Negara. Orang lain pukul 9 dah terpacak kat sana tetapi kami matahari dah tegak baru sampai. Kes ada anak kecil dan jarak perjalanan jauh. Alasan!

Maklumat tambahan.

Bagi aku, bayaran masuk ke Zoo Negara agak sedikit mahal. Tapi memandangkan ini kali pertama kami bawa Omar, jadi tutup mata sahajalah masa proses membayar. Tak mahu menaip banyak-banyak. Jom tengok gambar.













Selamat tinggal Zoo Negara. Family potrait tak sempat nak ambil.


Setelah penat menonton haiwan-haiwan, inilah hasilnya.


Pesanan CCA: Kalau dah pergi tempat-tempat seperti ni, kena standby makanan + air yang secukupnya. Sebab harga makanan + minuman yang ada di jual di kedai-kedai jualan kat dalam Zoo Negara ni adalah sangat mahal. Air tin pun RM2.50. Apakan lagi benda-benda yang lain. Hurm...



No comments: